Drenthe - Reisverslag uit Assen, Nederland van demi tongeren - WaarBenJij.nu Drenthe - Reisverslag uit Assen, Nederland van demi tongeren - WaarBenJij.nu

Drenthe

Door: Demi

Blijf op de hoogte en volg demi

18 Augustus 2011 | Nederland, Assen

Hallo allmaal,

er is weer een dag voorbij, wat gaan de dagen snel zeg! vandaag een dagje drenthe achter de rug.

Vanmorgen heerlijk ontbeten in het hajé hotel in heerenveen, lekkere crossaint en warme broodjes en vers geperste sap.

Met de trein van 09.01 naar coevorden gegaan, het leek wel een wereldreis die trein, en als ik altijd naar schoolga heb ik een hekel aan het openbaar vervoer maar in de avond kijk ik al uit naar de treinreis en/of busreis want dit is eigenlijk de enige plek waar ik even rustig kan zitten zonder ergens aan te denken (behalve het uitstappen op de goede plek)
na ongeveer 10 minuten in de trein ontdekte ik dat ik mijn heerlijke dikke trui was vergeten in het hotel. als mijn hoofd niet vast zat hé, dan was ik die toch mooi ook overal vergeten..

eenmaal aangekomen in Coevorden en op het informatiebord gekeken te hebben waar het VVV-kantoor op stond bleek die er niet meer te zitten. erg handig als je als toerist in een stad komt en het stedelijk museum Coevorden zoekt.
Na een aantal rondjes te hebben gelopen met een tas van 25 kg op je rug hadden we het gevonden.

Met dank Bertus hebben wij vrijwilligerswerk gedaan in het gesubsieerde museum. Een beetje administratief een mensen informatie over het museum vertellen dankzij de snelcursus van Bertus.

In de middag zijn we met de trein naar emmen gegaan, ik voelde me net een vreemde want aan iedereen die we wat vroegen werd er raar gereageerd of zelfs helemaal niet..
Lekker een broodje met smeersel gekocht en wat te drinken en naar de werkschool gegaan die ook gesubsideerd word door de Eu.Dat zijn dus alweer 5 punten.

Toch wilden pap en ik snel weg uit deze oerstad en hebben de bus naar Assen gepakt, waar nog meer Eu subsidies zijn en veeeel meer gezelligheid. De busrit duurde een uurtje en dat uurtje was ook weer zo voorbij. Onderweg zijn we nog het openluchtmuseum in kiel tegengekomen, dit is ook door de eu gesubsideerd en dus zou dit een punt zijn. Maar omdat we wisten hoeveel eu subsidies Assen had hebben we deze toch voorbij laten gaan.

Assen, wat een gezellige leuke stad, hier leuke foto's gemaakt en een aantal leuke plekken bezocht. Na een leuke wandeltocht in Emmen en Coevorden hadden we wel een lekker ijsje verdient en zijn we even op een terras gaan zitten.
Pap tikte me aan en ik zag de krant van Assen waar ze bezig waren met informatie voor de krant. Helaas omdat de krant al zoveel schrijft over de EU, en over de subsidies wouden ze geen stukje plaatsen in de krant.. daar ging onze PR dan..

MAAAR!

we belden rond een uurtje of half 5 Paul op van de camping Thyencamp.
Deze camping ligt ongeveer 10 minuten met de auto van assen en is in 2004 geopend. De camping is 4 keer gesubsideerd door de Eu, zowel voor de uitgesproken milieu subsidie, die is voor alle aanpassingen in het milieu. ( verplicht op de Green Key ) te hebben. KMVK organisatie die bewaakt het huidige green key en deze geven ook bepaalde tips om de camping zo goed mogelijk op het milieu aan te passen. ( spaarlampen, riolering bij de staanplaatsen ect.)
Ook is de camping gesubsidieerd met kwaliteitssubsidie. de eerste keer is er voorname gewerkt aan de recreatiezaal waar nu computermogelijkheid is, beamer mogelijkheden en spelletjesmogelijkheid. Ook is er et het geld van de eu aanpassing gedaan voor gehandicapten, ze hebben de camping aangepast voor gehandicapten die nu ook naar deze duurzame camping kunnen gaan. Zoals overal drempelloos, hellingbanen maken, rolstoeltoegankelijk toilet en douche.
De laaste keer kwaliteitssubsidie is gedaan voor de parkeertereinen voor auto en het camperterein.
De camping is dus zowel voor familie's, minderinvalide en trekkers zo leuk. Ben jij ook geïntereseert duurzaam bio toerisme, neem dan een kijkje op hun site !

Eenmaal aangekomen op de camping kregen we een mooie trekkershut 'blokhut'. Zonnepanelen op het dak, en nog veel meer duurzaam toerisme!

Een heerlijke douche heeft me net goed gedaan en ik voel aan mijn ogen dat het echt tijd is voor een lekkere nachtrust.

nu dus lekker richting mijn bedje !

Goodnight People, and tomorrow we go to Overrijssel.

xoxo Demi

  • 18 Augustus 2011 - 21:00

    :

    Hallo Flouwtjes

    Zo weer een drukke dag gehad vandaag
    Jammer dat het niet zo gezellig was in Coevorden
    Gelukkig in Emmen toch 5 puntjes gepakt jammer dat de mensen zo raar reageren ( geen Brielle dus)

    Leuk zeg zo'n camping waar alles aan gedaan is voor gehandicapten dat hoor je niet vaak zonnepanelen en speciale hellingen en dorpels mooi hoor en daar slapen jullie vannacht lekker.
    Jullie zullen toch ook wel moe zijn de hele dag met die rugzak lopen dus geniet van een goede nachtrust,
    morgen weer gepakt en gezakt weg op naar een andere plaats.
    Nou veel succes hoor

    liefs x yvon

  • 20 Augustus 2011 - 10:11

    Familie Franke:

    Hoi Martin en Demi,
    Het gaat helemaal goed met jullie (zo te lezen). Wij wensen jullie nog heel veel succes de komende week!
    Nog ff volhouden hoor!
    Gr. familie franke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Assen

Gowiththeflou

Recente Reisverslagen:

02 September 2011

voorbereiding finale

24 Augustus 2011

Dag 9

21 Augustus 2011

Dag 6

18 Augustus 2011

Drenthe

16 Augustus 2011

Groningen
demi

Actief sinds 14 Juli 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 10666

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

Gowiththeflou

Landen bezocht: