Dag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van demi tongeren - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van demi tongeren - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Demi

Blijf op de hoogte en volg demi

21 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Na een paar dagen afwezig te zijn in verband met het internet ben ik er weer.
Na een heerlijke dag in Zwolle zijn we naar de volgende provincie gegaan, Flevoland. Onderweg kwamen we een gebied tegen wat ontwikkeld zou worden tot bedrijfsterrein. Het werd ook nog gesubsidieerd dus de eerste twee punten waren al binnen !
In Brielle wonen wij voor ons doen al in een weiland maar waar we hier reden was het stukke meer en kan je het weiland in Brielle niet eens meer een weiland noemen.
Aangekomen op onze bestemming, eten per meter, werd ons verteld dat rond een uur of 1 Omroep Flevoland langskwam en of wij misschien ook gefilmd wilden worden. Dat was natuurlijk goed voor onze PR. Na een aantal opnames was het filmpje klaar en zou het die avond om half 6 uitgezonden worden. Helaas staat pap er maar heel even op, gelukkig heb ik de hele opname gefilmd, zodat iedereen dit kan zien. http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?Lang=nl-NL&newsId=83561 en op www.travelchampion.eu kan je het hele filmpje zien.
Eten per meter is een boerderij waar verschillende mensen komen om aardappelen, uien, bonen en nog veel meer te komen halen. Deze groenten worden aan het begin van het jaar geoogst en 3 vrijdagen en zaterdagen per jaar kunnen mensen langskomen om groente te kopen. Het leuke aan eten per meter is dat je de groente zelf uit de grond haalt en per meter betaald. Dit was het 2e weekend dat het aan de gang was dus nog 1 weekend en dan is het alweer over. Het trekt heel veel bezoekers en het is erg gezellig om te doen met bijv. de hele familie!

De hele dag stonden we bij de uien om deze te verkopen, erg gezellig om daar te staan. Mensen kwamen voor 1 meter maar ook voor 10 meter. Jullie kan nu ook wel raden hoe mijn handen ruiken, verschrikkelijk en ik krijg de lucht er niet vanaf, maar dat hoort erbij ! Erg leerzaam om te zien hoe het verwerken van de groente in zijn werking gaat.
Eind van de middag zijn we naar Biddinghuizen gegaan om daar na een hard dagje werken wat lekkers te gaan drinken. Daar kwamen we leuke mensen tegen die dachten dat wij opzoek waren naar Lowlands, nou met 2 grote tassen lijkt het daar ook wel op, overnachten op lowlands en die muziek, nee niks voor ons ! Na ons verhaal hebben ze ons aangeboden om in het verzorgingstehuis van de moeder te slapen, die in het noorden van het land was.
Na een heerlijke nacht in het verzorgingstehuis geslapen te hebben, hebben we het ov gepakt naar huis waar mam en zusje(en vriend) ons met veel plezier ontvingen.

Vandaag dus een rustdag en veel dingen uitzoeken en morgen richting UTRECHT.

Fijne zondag iedereen xx

• 21 Augustus 2011 - 15:53

Monique Denkelaar:

Idd ff thuis genieten..

• 22 Augustus 2011 - 20:39

Sandra Van Tongeren:

Hallo lieverds,was gezellig dat jullie even thuis waren...even ja,want de dag vloog voorbij!!Nu de laatste 5 provincies gezellig samen door brengen.ik blijf volgen xxx